اخبار

زنبیل هوشمند برای خرید روزانه
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

زنبیل هوشمند برای خرید روزانه

شرکت اسکایپ روباتی ساخته است که می‌تواند خرید روزانه کاربر را در خود جای داده و تا منزل دنبال او برود. این زنبیل روباتیک دارای سامانه کنترل خودکار است و درصورت نبود کاربر می‌تواند مایحتاج روزانه او را از فروشگاه تحویل گرفته و آن‌را به خانه بیاورد. گفتنی است این وسیله که دلیوری روبات نام دارد نقشه راه و کاربر را به‌وسیله گوشی هوشمند او می‌شناسد. ادامه مطلب »
ظروف آشپزخانه هوشمند
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

ظروف آشپزخانه هوشمند

یک شرکت کانادایی ظرف هوشمندی طراحی کرده که از محتوای درون خود باخبر بوده و بطور خودکار اقلام مورد نیاز را پیش از پایان یافتن آنها، در لیست خرید قرار می‌دهد. به گزارش سرویس علمی ایسنا، ظرف Neo با یک برنامه گوشی همراه همگام می‌شود که همچنین به نمایش میزان کالری درون غذا پرداخته، به کاربر در مدیریت وعده‌های غذایی کمک کرده، در مورد تاریخ انقضای مواد غذایی هشدار داده و حتی دستورالعمل‌های غذایی را پیشنهاد می‌دهد. این فناوری در ماه ژانویه در نمایشگاه الکترونیک مصرفی در لاس‌وگاس به نمایش درآمد و اکنون طراحان آن در آزمایشگاه SKE یک کمپین ایندیگوگو را برای تامین مالی تولید این ابزار راه‌اندازی کرده‌اند. این ظرف 49 دلاری به چند حسگر و ارتباط بلوتوثی مجهز بوده که به کاربر اجازه می‌دهد وعده‌های غذایی را پیگیری کرده، با دستگاه‌های تناسب‌اندام همگام شده، دستورالعمل‌های غذایی دریافت کرده و کنترل کاملی را ... ادامه مطلب »
احیا و گشایش موزه آشپزخانه سلطنتی سعدآباد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

احیا و گشایش موزه آشپزخانه سلطنتی سعدآباد

آشپزخانه مخصوص سعدآباد به مساحت ۸۰۰ متر مربع در قسمت مرکز مجموعه، جنب رودخانه دربند قرار دارد. تاریخ ساخت بنا در زمان پهلوی دوم است. این بنا شامل دو طبقه همکف و زیرزمین و صرفاً آشپزخانه مخصوص کاخ سفید (ملت) بوده است. در سال ۱۳۵۴ از طرف یک شرکت آلمانی تمام امکانات آشپزخانه تغییر و به مدرن‌ترین تجهیزات آشپزخانه ای  مجهز می شود. آشپزهایی که در این ساختمان مشغول بودند، ایرانی و صرفاً جهت محمدرضا پهلوی، فرح و فرزندان آن‌ها غذا طبخ می‌کردند و در اکثر زمان‌ها (مسافرت‌های داخلی و خارجی) همراه آن‌ها بودند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مدت طولانی از این مکان جهت انبار مرکزی سعدآباد استفاده می‌شد.  این بنا پس از گذشت ۳۲ سال دوباره احیا و به کاربری گذشته خود به عنوان موزه آشپزخانه سلطنتی تبدیل و گشایش یافت. موزه جدید دارای یک سالن اصلی است که ۴ اتاق با عنوان‌های: اتاق نمایش اسناد مکتوب و تصویری مرتبط با ... ادامه مطلب »
وام کالا نصیب فروشگاه‌ها شد،نه تولیدکنندگان!
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

وام کالا نصیب فروشگاه‌ها شد،نه تولیدکنندگان!

محمدحسن قهاری:‌ طرح عرضه کالا با کارت اعتباری با هدف حمایت از تولید داخل مطرح شد و قرار بود ۴۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالی به بخش تولید تزریق شود تا محصولات موجود در انبار تولید‌کنندگان به فروش برسد. وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون اعتبار کارت‌های فروش اعتباری کالا به سمت فروشگاه‌ها هدایت شده و تولیدکنندگان مبلغی از این بابت دریافت نمی‌کنند. در نتیجه این منابع مالی صرف واردات کالاهای چینی خواهد شد. به گفته وی،‌ در اجرای طرح فروش اعتباری کالا توسط وزارت صنعت، یکسری فروشگاه‌های عرضه‌کننده کالا وارد طرح شده‌اند و اگر کالایی از نظر ظاهری و کیفیت برای وزارت صنعت قابل قبول باشد، مشمول طرح فروش اعتباری خواهد شد. * کارت اعتباری کالا، انبار کارخانه‌ها را خالی نمی‌کند قهاری با بیان اینکه وزارت صنعت الزام به تولید داخل را در عرضه کالا با کارت اعتباری برداشته است، گفت: به این ترتیب اجرای ... ادامه مطلب »
شایعه فروش لوازم خانگی با طرح کارت اعتباری
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

شایعه فروش لوازم خانگی با طرح کارت اعتباری

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی،تا کنون هیچ کالایی با طرح کارت اعتباری به فروش نرفته است!   وی افزود: اینکه برخی می‌‌گویند کارت اعتباری کالا نصیب فروشندگان شده درست نیست و تاکنون به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، یک ریال هم در این طرح کالا فروخته نشده است.   به نقل از کارون پرس، محمد طحانپور، در مورد آخرین وضعیت طرح کارت اعتبار کالا که برخی تولیدکنندگان ادعا می‌کنند، تنها نصیب فروشگاه‌ها شده و به سرانجام نرسیده، اظهار داشت: فروشگاه‌های لوازم خانگی هنوز یک  کارت هم دریافت نکرده‌اند و متاسفانه نحوه در نظر گرفتن نمایندگی‌های فروش کالاهای لوازم خانگی که مشمول این طرح می‌شوند، درست نبوده است.   وی افزود: به عنوان مثال یکی از برندهای معتبر ایرانی نمایندگی فروش نداشته و کالای خود را بین بنکداران تقسیم می‌کند و علیرغم اینکه این کالا در فروشگاه‌ها موجود است، اما به دلیل ... ادامه مطلب »
قاچاق 30 میلیارد ریالی لوازم خانگی در قشم
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

قاچاق 30 میلیارد ریالی لوازم خانگی در قشم

به گزارش پایگاه خبری ایرنا، سرهنگ داود محمودزاده: با انجام برخی اقدام های تجسسی، اجناس قاچاق کشف شد و با پایان یافتن مراحل اطلاعاتی، دستگیری متهمان و تحویل آنان به مراجع قضایی آغاز می شود. وی با اشاره به تاثیر منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، گفت: پیش بینی می شود در صورت افزایش شعبه های گمرک در نقاط مختلف جزیره، شاهد کاهش قاچاق و افزایش درآمدهای دولت از طریق مالیات و عوارض ورود کالا باشیم. فرمانده انتظامی قشم، ورود کالای قاچاق را ضربه به تولید داخلی دانست و اضافه کرد: با همکاری دستگاه های مختلف، می توان جلوی ورود برخی کالاهای خارجی که تولید مشابه داخلی دارند، را گرفت. جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگ تر است. ادامه مطلب »
طرح پایلوت؛ تعویض لوازم خانگی فرسوده
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

طرح پایلوت؛ تعویض لوازم خانگی فرسوده

طرح پایلوت «بهینه‌‌سازی انرژی از طریق تعویض لوازم خانگی فرسوده» توسط سازمان بهره‌‌وری انرژی ایران (سابا) اجرا می‌شود در این طرح لوازم خانگی پرمصرف و فرسوده منازل با لوازم برقی با راندمان بالا از طریق شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی این لوازم تعویض می‌شود. "آرش قلمی" رئیس گروه کارایی انرژی مصارف غیرمولد خانگی در این باره گفت: سازمان بهره‌وری انرژی ایران به منظور ترغیب مصرف‌­کنندگان لوازم خانگی به جایگزینی محصولات پربازده این طرح را به مرحله اجرا رسانده است. وی ادامه داد: در این طرح از طریق ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، از جایگزینی یخچال، یخچال فریزر و فریزر با انواع دارای رتبه انرژی A و بالاتر حمایت خواهد شد. قلمی افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش مصرف انرژی و افزایش رفاه عموم مردم است که در حال حاضر در تعدادی محدود و با منظور سنجش اثربخشی و رضایت عمومی اجرا می‌­شود. وی ... ادامه مطلب »
همکاری ایران و کره در لوازم خانگی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

همکاری ایران و کره در لوازم خانگی

کره جنوبی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در دنیاست و هیات تجاری این کشور اکنون در ایران است که به گفته مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت-معدن و تجارت در حاشیه این سفر تفاهمی برای انتقال تکنولوژی و افزایش سرمایه‌گذاری دو تولیدکننده بزرگ این کشور در ایران صورت گرفته است. عباس هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیاست‌های دولت برای فعالیت دو شرکت بزرگ سامسونگ و ال‌جی در ایران را به کره‌ای‌ها اعلام کردیم و با توجه به اینکه اینها سیاست‌های دولت است آنها نیز برای فعالیت در ایران باید آنها را رعایت کنند. وی گفت: همکاری ایران و کره در بحث لوازم خانگی با این دو تولیدکننده و در جهت تامین ساخت داخل، سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی به ایران است. ادامه مطلب »
سطل زباله های جدید 45 لیتری  بهازکالا تولید شد.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

سطل زباله های جدید 45 لیتری بهازکالا تولید شد.

این محصول جدید گنجایشی برابر 45 لیتر دارد و برای اداره ها، شرکت ها، بیمارستان ها و سایر اماکن عمومی پر رفت و آمد بسیار مناسب می باشند.  جنس محصول، استیل ضدزنگ نگیر304 (بهترین نوع استیل موجود در بازار) است و در رنگ های متنوع به بازار عرضه گردیده. رنگ استیل قرمز Transparentاین سطل ها کاملاً جدید است و بهازکالا آن را به رنگ بندی سایر محصولات خود نیز، اضافه نموده. ارتفاع این محصول 76 سانتی متر است و قطری برابر 36 سانتی متر دارد. سایر ویژگی های محصول از این قرار است: _دارای ظرفیت مناسب برای انباشت حجم زیادی از زباله در مکان های عمومی،اداری و فضاهای تجاری. _امکان ریختن زباله به درون سطل بدون بازو بسته نمودن در و یا لمس آن به جهت رعایت مسائل بهداشتی . _ تخلیه و نظافت آسان با برداشتن در و تویی پلاستیکی(قابلیت تفکیک اجزاء). _تعبیه دستگیره محکم ومقاوم بر روی محصول جهت سهولت در حمل و جابه جایی. _وجود کفی محافظ جهت استقرار مناسب سطل و ... ادامه مطلب »
برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر
۰۱ اسفند ۱۳۹۴

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر

چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخردر محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در تاریخ ٣١ تیر الی ٣ مرداد  ١٣٩٥ دایر می گردد. آشپزخانه و حمامدو قسمت مهم واحد های ساختمان می باشند و سونا و استخر از قسمت های محبوب و جذاب آن به شمار می آیند. از این رو علاوه بر فعالان این حوزه، بسیاری از بازدید کنندگان نمایشگاه را عوام تشکیل می دهند و از نمایشگاه های پر بازدید به حساب می آید. دکوراسیون و طراحی های داخلی خلاقانه و هنرمندانه در نمایشگاه به چشم می خورد و ایده های بکر و جذاب، نظر بازدیدکنندگان هنردوست را به خود جلب می کند. در این نمایشگاه برند های مطرح در این حوزه حضور دارند و دو برند زرین آب و پادیسانحامیان مالی آن می باشند. حضور همزمان بازدیدکنندگان عام، متخصصین و فعالان بخش ساختمان و مصرف کنندگان نهایی محصولاتو همچنین ارتباط رو در رو و مستقیم این مخاطبین، همواره سبب بهبود و پیشرفت های چشمگیر در این ... ادامه مطلب »